PS3- Braid



Braid’in PS3 oyunları arasında haklı bir üne sahip olduğunu ilk bakışta anlıyorsunuz. Oyun konsept olarak klasik (Mario gibi), prensesi arayan kahraman, prenses ve onu kaçıran canavar üçgeninde başlasa da, asıl amacın her bölümde ayrı bir puzzle tablosunu tamamlamak için, puzzle mantığında oluşturulmuş oyun kurgusunu, zamanın akışını değiştirerek çözmek olduğu (böylece de kahramanımız Tim'in prensesle aralarındaki sorunu gidermek olduğu) görülüyor.  Bulutların tepesindeki kitaplarda yazanlar, Tim ile prenses arasındaki ilişkiyi aşk, affetme, yaşanmışlık çerçevesinde irdeleyerek oynayana ayrı bir keyif veriyor.



Grafikler adeta Monet tablolarını andırıyor, müzikler ise görselliği destekler nitelikte, klasik müzik tadında. Oyun zekice kurgulanmış, her puzzle’ın kendine has çözülmesi gereken bir püf noktası var. Oynayıcı Braid’i çözebilmek için ayrıntıların farkında olmalı ve gözlemleyebilmeli, bu da oynayanı dikkatini ayakta tutmaya ve aklını kullanmaya zorluyor.

CONVERSATION

0 comments:

Yorum Gönderme